Nya rutiner.

Denna vecka satte jag träning som fokus och detta har resulterat i att jag har varit ute och sprungit 2 gånger iallafall. Eftersom jag jobbar minst 12 timmar varje dag så har jag har ett knep, ett riktigt bra knep.

Kvällen innan packar jag min lilla 30-litersrygga med träningskläder och ställer innanför ytterdörren. På morgonen gör jag mina vanliga rutiner och när jag ska gå ut genom dörren så nästan snubblar jag på min ryggsäck med träningskläder, vilket påminner mig om att fröken Alexandersson ska träna idag.
När jag varit duktig och jobbat mina 12 timmar tar jag och byter om på jobbet till träningskläder, sedan stoppar jag ner mina egna kläder samt skor och väska i ryggsäcken och sedan tar jag på mig den och stramar åt banden. (Det är en riktigt bra ryggsäck jag har så tänk om om du har en klumpig rygga med dåliga stöd.)
Sedan är det bara att ge sig ut i spåret med några extra kilon på ryggen och efter 40 minuter så är man hemma i en varm lägenhet och tar sig en välförtjänt dusch.

Det funkar.

Om jag hade gått hem efter jobbet och sedan tänkt träna hade jag till 90% slöat till mig i soffan.
Nu kommer jag istället hem pigg och med massa frisk luft i lungorna.

Nu ska jag ha fredagsmys med de bästa. Vi ska beställa pasta från Pastahaus och köpa gooooooooooooodis från 4-gott. Det bästa från 2 världar!

Imorgon blir det jobb och imorgon kväll slänger vi ihop en 3-rätters. Vi har lottat om vem som ska göra vad. Kristoffer ska göra förrätt, jag huvudrätt och Johanna efterätt. Vi brukar käka 3-rätters på lördagar, ibland lagar en alla rätter och ibland lagar vi varsin. Enkelt, gott och förbannat trevlig.

Ha en skön fredag alla vänner därute.


Bjuder på en liten fredagsbild på när jag kom hem efter jobb och träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0