När saker och ting inte går som man vill.

I söndags somnade jag 21:00. Kan ni tänka er? Barn och gamla går och lägger sig 21:00!

Igår morse vaknade jag med ett ryck av att det bankade på dörren. Jag fattade ingenting, ja tills jag hörde  Johannas röst från andra sidan dörren.
Jojemen, jag hade glömt ställa om tiden.
Eftersom jag inte hade fått duscha ordentligt sedan i fredags då vi inte haft något varmvatten så¨fick jag finna mig i att än en gång gå till jobbet skitig. Räddningen fick bli en av mina mexikanska sjalar som jag virade som en turban runt mitt hår. Det tog mig 5 minuter att göra mig klar och resutatet blev därefter.

Väl på jobbet skulle jag sätta på kaffe. Av någon märklig grund så blev det översvämmning. Kaffe flöt över hela golvet och givetvis så hade vi en grenkontakt där kaffet rusade fram. I grenkontaken hade vi allt viktigt såsom, kassa, kyldisk, kvarnar, kortmaskin m.m.  Det började blixtra och sedan blidde det svart. Propphelvetet gick!
panik, panik,panik.
Än en gång slog vi våra kloka hovuden tillsammans och löste det hela ganska enkelt.

Resten av dagen flöt på¨någolunda.
Många underbara gäster som rosade oss för våra sallader och vårt kaffe.
En dag framöver ska jag avslöja vårt hemlighet.

Nu är det allt dags att röra på fläsket.
Hej så long!


Jag är glad iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0