Fredagar är bra dagar.

Älskar fredagar, på riktigt. Hela dagen har varit hejdundrans trevlig.
Det är något visst med fredagar, man blir lite gladare, unnar sig någon extra (muffins), shoppar (tömmer plånkan på medel) struntar i att träna (lathet) och planerar att laga mat för att sedan hämta pizza.
Underbart.

Jag sitter i soffan och här ska jag sitta tills jag inte orkar sitta mer, då ska jag lägga mig i sängen.




Vi började dagen med att gå ner till lokalen och laga oss kaffe,
 det är viktigt att mjukstarta, inte stressa.

Efter morgonkaffet kom journalisten och intervjuade oss. En hygglig kille i vår egen ålder, eller kanske han var lite yngre. Vi pratade och pratade, han fotade och fotade. Det var en trevlig timma vi hade tillsammans.
Vi hotade honom med lemlästning om han tog och publicerade en fulbild på oss i tidningen


Sedan satte vi igång med pappersarbetet, som är ett evighetsjobb utan dess like.


Plötsligt dök det upp 3 män som började montera upp tvålhylsor och servetthållare till vårt förtret. Har ni någon gång provat tänka när ni någon borrar vid ert öra?


Varje dag dyker det upp någon nyfiken besökare. Vi tar gärna tiden för oss att prata och förklara vad vi gör för så gammal som ung.




När vi tyckte att vi hade jobbat färdigt tog vi och promenerade in till staden för en lunch.



Vi intog lunchen på ett av Göteborgs populäraste cafén. Än en gång förbannade vi oss själva över att vi aldrig lär oss. Vi bara gnäller över maten, tycker att kvalitén är sådär och lovar därefter att aldrig mer gå dit.
Det är dock ett trevligt ställe att titta på folk.




Akademibokandeln fick även den celibert besök. Jag älskar att läsa och jag slukar böcker med hull och hår.
Hit går jag för att få inspiration om jag har torka. Ge mig gärna tips på böcker, då blir jag evigt tacksam.




Sedan mötte jag upp sambo och vänner för en dejt i det fina vädret.
Nä, ingen av dom är sambo. Han fick inte vara med.




Efter dejten gick jag bananas och tömde plånkan på skönhet.



Avslutningsvis köpte jag mitt fredagslektyr och placerade rumpestumpen i soffan.

En helt vanlig dag i Jill Alexanderssons liv.

Eller nä.

Jag är en hårt arbetande kvinna som någon gång ibland behöver lite annat och tänka på än jobb.
Den här dagen var guld värd.

 


Kommentarer
Postat av: L I S A M A R K L U N D

Okej ;> Jag ser idol. Har du nån favorit i idol? :> Föresten, jag var ju inte lilla gull, utan gryn? ;)

2009-10-02 @ 21:13:49
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: carin trolle

hej gumman, kan urskilja kusmi the på en av bilderna....du kanske kan tipsa mig om vilka era kunder gillar/du gillar, säljer dem i butiken..och jag tar bara hem de burkar jag tycker är snygga...vore fantastiskt bra..

2009-10-04 @ 09:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0