Fredag med tillbehör.

Ja, fredag då. Det var ju hyggligt att helgen redan är här, weha. Idag har vi mycket att stå i, många grejer som ska fixas och trixas.

Måste bara visa gårdagens inköp. Jag har letat i flera år efter dessa godingar, jag lovar. Skor är min största passion, dom passar hur mycket man än fläskar på sig. Trogna, älskade skor. Jag skiter fullständigt i modets linjer när det gäller vissa grejer, det ska helt enkelt sticka ut och jag gillar att sticka ut.

Liknande skor hade min mormor och jag tyckte alltid att dom var så fina när jag var liten.
Igår stötte jag som sagt på dom i en second handbutik. Dom stod på en hylla och sken, änglamusik klingade i mina öron. Jag kastade mig över dom, ingen annan än jag var värd dom.
Dom var ganska för stora men det löser vi med raggsockar, det blir en härlig barnkänsla a la 5 år i för stora gummistövlar.

Vi ska nog komma överrens, jag och mina nya skor.




Visst är dom fina? Vita skinnstövlar med spetstå. =) En härlig bit svensk kultur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0