En liten bit av dagen avklarad.

Härliga lördag.

Vi har åkt runt på landsbygden och letat möbler med vår hyrda skåpbil. Vi är ett grymt team, jag, Johanna och Kristoffer. Vi hittade det vi skulle samt lite mer.

=)

Vi hamna på en aktion i ett litet samhälle som jag redan glömt namnet på. När vi stegade in var det som om alla byns gamlingar hade bestämt sig för att gå på aktion just denna dag. Vi sänkte medelåldern med 50 år.

Vi var även på loppis i ett litet samhälle som heter Dalsjöfors, den är grym. Folk vallfärdar från sockens alla hörn för att roffa åt sig godbitar. Det är allt från konsthandlare som inspekterar tavlor till barnfamiljer som behöver ett nytt köksbord. Det är verkligen hit man ska om man vill hitta gamla, unika och vackra saker för några tior.
Inne i Göteborg säljer antikhandlarna sakerna för det 3-dubbla.
Loppisen är ideell och pengarna går till olika projekt, otroligt bra tycker jag.

Efter att man hittat det man ska så får man sätta sig i fikadelen och köpa kaffe och småkakor. Små snälla tanter säljer kakor, ni vet såna där små "mormorskakor" som bara en mormor kan baka.




Mycket nöjd.


Aktionen ute på bygda.


En superhjälte susade förbi.


Ikväll blir det minsann spelkväll hemma hos oss. =)


En bit svensk kultur. Fika.


Jag fick bulle och saft....för det får jag på lördagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0