Dessa förbannade motgångar!!!

Trött bli jag! Men för den sakens skull ger jag inte upp.

Vi har en kortmaskin, en helt vanlig kortmanskin som kostar oxfilé varje månad men som ska underlätta för våra kära fina gäster. Givetvis, ja, givetvis så krånglar den. Ibland vill den inte alls, den bara står och tuggar. Då får jag lust att dra ut dess innerhåll och stampa på den tills den ligger i tusen bitar på golvet.
Givetvis gör jag inte detta, det sker bara i mitt huvud när jag står och väntar på att kortmaskinen ska krångla färdigt för min gäst.

En annan sak är vår splitternya livsviktiga termometer som ska kunna mäta upp temperaturer i  produkter med bara ett knapptryck. Givetvis så är den död, stendöd.

I förra veckan gick jag och köpte ett modem, ETT MODEM! När jag skulle bokföra idag så har butiken eller banken dragit mitt kort 2 gånger.
Halleluja!

Det är bara att ringa och tjata, som vanligt.

Jag tror ju att det inte bara finns motgångar, det kommer att vägas upp.
Om inte annat så lär jag mig varje dag att hantera och tackla nya problem.
Jag kommeratt bli proffs  en vacker dag.
=)

Ännu en av dagens motgångar: Minns ni att jag köpte loss skor på Tradera?
Idag hämtade jag det ena paret, i storlek 39! Ni som vet att jag är 1,63 kort kan räkna ut att jag inte är en 39.


Dagens käk, det förbjudna vetemjölet. Försök stoppa mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0