Livets små orättvisor.

Jag har ganska speciella frukostrutier. Variation finns inte i mitt register, jag äter en sak varje dag tills jag inte klarar av det mer. Jag blir som besatt helt enkelt. Sån är jag.
Smoothie
Nötter och yoghurt
Keso och avocado
Ja, alla är uttjatade.

Problemet är att jag idag skulla laga gröt. Lätt som en plätt tänker ni då, men icke. I vanliga fall så kokar Kristoffer gröten till mig, han är experten. Idag fick han dispans, han var nämligen ute och drack öl igår med sina klasskamrater och då kan man få slippa att gå upp 06:00 och koka gröt tycker jag.
I vart fall så kokade jag gröten och om det nu finns en liten chans att misslyckas med gröten så tror jag nog att jag lyckades med det.
Jag glömde hälla i salt, lät den inte koka tillräckligt länge och hade i för lite vatten.
Detta resulterade i en smaklös sörja som jag slevade i mig och nu sitter jag här med överjäst mage och illamående upp i halsen.
Det var gröten det.
Vad ska jag nu äta på morgonen?

Jag driver eget café och har matlagning som stor passion men jag klarar inte av att laga gröt, underbart!

Ha en fin dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0