Han är rolig han min man.

Innan när jag hade lite mera tid så brukade jag slänga ihop thaimat här hemma. Eftersom jag älskar stark mat och Kristoffer är lite mer känslig så brukade jag komprimissa och laga lite mildare. Dock slog det aldrig fel att det blev lite pip och gnäll om styrkan från kristoffers sida.

Idag när jag kom hem stod min kära man i köket och lagade röd currygryta. När jag kollade ner i grytan så såg den lite konstig ut, väldigt mörk och röd. När jag smakade höll jag på att trilla baklänges. När jag lagar denna gryta brukar jag ha i mindre än 1 matsked currypasta, Kristoffer slängde i 3 matskedar. Duktig pojk.
Nu sitter jag här med ett stort flin på läpparna och sneglar på min pojk som med nöd och näppe klarar äta sig alldeles egna thaigryta.
Stoltheten lär han dock få svälja ner med vattnet.


Paneng Gai med svart ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0