En riktigt god morgon.

För första gången i mitt liv så vaknade jag självmant, utvilad 05:50 idag.

Hur kan det vara möjligt undrar ni då.

Jo, går man och lägger sig i sängen vid 20:00 och släcker lampan 20:30 så är detta fullt möjligt.

Anledningen till att jag lägger mig så tidigt är för att jag i princip har slutat att titta på tv. Numera blir det lite om fredagarna och lördagarna, annars så sker det sällan att jag tittar på tv. Jag började skära ner på tv-tittandet för ett halvår sedan, jag kände mig så uppbunden och det passade inte mig.

Numera lägger jag mig och läser eller kollar på ett avsnitt av Desperate Housewives på datorn och som regel så börjar ögonen svida runt 21:30.

Jag börjar bli gammal, jag vet.
Däremot så gör jag mer saker nu än när jag var yngre, jag hinner jobba över 230 timmar i månaden, träna 3 gånger i veckan och slänga ihop 3-rätters om helgerna.

I skrivande stund står jag på jobbet med en kopp kaffe i handen, Edith Piaf sjunger för mig i bakgruden och utanför på gatan kör bilarna förbi. Här står jag i min egen lilla bubbla med ett fånigt leende på läpparna och bara är otroligt lycklig och utvilad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0