Ännu en myt krossad.

Jahapp, då har vi kommit underfund med att varken tomten, den lyckliga horan eller den glada grisen existerar. Snopet?
Jovars.



Jag hade ju en illusion om att våra svenska bönder hade LITE bättre koll på sina djur.
S V E R I G E.
Bror duktig, som alltid vet och kan bäst. Som mer än gärna staturerar exempel för omvärlden på hur man ska göra.
I mitt naiva sinne såg jag röda ladugårdar, stora ängar och mysiga boxar med massa uppfluffat halm i där grisarna låg och gottade sig.
Icke.
Kannibalism, apati och skadade djur.
Seriöst, jag är inte äckelmagad men här drar jag nog sträcket för vad jag pallar.
Nu blir det inte gris på ett tag.

Nu hoppas jag verkligen att min ekologiska kossa i frysen inte har tuggat på någon annan kossa.
Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0