Vet ni vad detta är?



Ja, just det!
Pakistansk mango är det, världens sötaste mangosort.
Den är lika välkommen varje år, mest av pakistanierna och sedan av mig.

När jag bodde i Oslo så blev det mangohysteri vart år den Pakistanska mangon hade anlänt.
Folk skrek, satte upp stora affischer med texten "Den pakistanska mangon er kommet" och människor vallfärdade till grönsaksbutikerna för att roffa åt sig de bästa godbitarna.

Grunden till att just denna mango är så eftertraktad är för att den endast finns under en kort tid, smaken är otroligt söt och köttet är saftigt, den är värd sin vikt i guld.

Av ren tur sprang jag på denna delikatess hos min grönsakshandlare häromdagen och jisses så glad jag blev!
Det enda som jag saknade var alla affischer och firande  pakistanier...

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hade gissat potatis om du inte sagt något. aldrig smakat pakistansk mango. låter gott.

2009-06-12 @ 11:34:57
Postat av: smäm

jag hade gissat potatis om du inte sagt något. aldrig smakat pakistansk mango. låter gott.

2009-06-12 @ 11:35:06
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0