Hemma i soffan.

Kom precis hem, har varit och tränat fotboll.
För 1 månad sedan började jag spela fotboll igen, då hade jag haft uppehåll i 10 år. Viljan och glädjen finns där, dessvärre så lyser tekniken och kondisen med sin frånvaro efter år av stillasittande, rökning och alkohol.
 
Det som är positivt med detta är att jag har fått blodad tand, jag har börjat simma som en toka på morgonkvisten, 2000 meter ska klaras av på 55 minuter, annars är jag dålig, sä jävlar dålig. Om eftermiddagarna springer jag i skogen, min älskade skog som så troget står kvar, dag efter dag, årstid efter årstid. =)
Nu när jag tränar så hårt har jag inte heller lust att sabba allt med att dricka alkohol, iallafall inte lika ofta som
innan, det är bra att ha annat och tänka på helt enkelt.

I helgen var jag för första gången på Lager 157, oh my god vilket trevligt ställe! För er som inte vet vad detta är ska jag informera er om att det är Herr Lucifers näste här på jorden. Här finns massa märkeskläder till kraftigt reducerade priser och hur man än gör så går man där ifrån snäppet fattigare än när man kom. Det är lite som IKEA-effekten, man åker dit för att köpa lite stearinljus och åker därifrån med ett helt nytt storarum. (Oh ja, jag har lyckats med denna bravur.)

Jag hittade massa boxarlinnen i olika färger som blivit mitt nya måste, samt några luvtröjor och 2 par skor.
Ett par lättviktsvandrarskor att ha ute i skogen nu när det är varmt och ett par superfina ballerinaskor med små mexikanska döskallar på som jag är så förtjust i. (Förra året spenderade jag ett par månader i Mexiko och blev helt förälskad i kulturen, maten och människorna
.)

Imorgon blir det upp tidigt och simma, sedan ska jag försöka registrera vårt företag hos skattemyndigheterna och på kvällen ska jag spela fotbollsmatch. En perfekt dag i mitt tycke. =)

Jag kan fortfarande inte fatta att jag sagt upp mig från jobbet! Det känns bra, så jäklar bra! Pengar gör inte mig lycklig, däremot friheten och chansen att kunna förverkliga sina egna drömmar, inte andras. Hur som helst så älskar jag min chef och företaget som jag jobbade på i Oslo kommer alltid att finnas kvar om allt går åt helsike.

Ha det underbart!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0