Snart helg igen!

Sitter hemma och planerar.
Jag och Johanna, vi resonerar som så att det är bara lite mer
än 1 vecka innan vi ska hem till Göteborg igen och semester
kan vi bara glömma i framtiden.

Vi sitter här och funderar om vi inte ska ta oss en tur till Stavanger,
gå en tur på fjället, turista runt och bara ha det bra.
Chansen till att vi någonsin hamnar här i Bergen igen är väl
näst intill obefintlig, vi må helt ekelt passa på medan vi kan, eller hur?

Vi är bortskämda när det gäller semester, chefen har alltid låtit oss få semester
när vi velat ha. Förra våren spenderade vi två månader i New York, Mexico, Belize och
Guatemala. Några månader senare tog vi och tågluffade i Östeuropa i ett par veckor.
Att resa är det bästa jag vet. Jag kan leva och bo hur enkelt som helst, bara jag får resa.

Nu kan jag jag glömma det det som sagt,
antar att jag fått min beskärda del för en tid framöver.




Mexico, Tulum förra våren.



Tulum



Det underliga men härliga lilla landet Belize.


Nä, nu får jag sluta drömma mig bort.
Det är dags att göra sig iordning, ta sig ett glas rosé
och sedan ut och äta en bit med de bästa som finns.
Sista kvällen innan min kära man drar sig hem till Svealand igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0