Morgonrutiner

Här uppe i Bergen jobbar jag i ett köpcenter.
Varje morgon då jag ska öppna butiken brukar jag komma in
lite tidigare. Hela centret är tyst ingen inte en människa finns där, 
ja förutom jag och några städare som moppar golven.
 Det första jag gör är att sätta på lite Bob Marley på
hög volym och laga mig en kaffe cortado.
Detta gör att jag får en perfekt start på dagen.

Idag stod jag där tidigt på jobbet, började med att sätta på
I-poden fast denna dag valde jag istället att spela
Nelly Furtado, sedan gjorde jag mig en kaffe och bara njöt.
Det tog 3 minuter sedan kom en av städarna fram.
-Har du ikke Bob Marley idag???
Givetvis så satte jag på den sedvanliga Bobban och ordningen
var återställd. Städaren kunde lungt gå tillbaka och moppa sitt
golv småsjungandes  till Bob Marley.

Dom har uppskattat mina morgnar lika mycket som mig,
fast i det tysta.

Idag var det sista gången jag jobbade, kändes lite konstigt.

Nu väntar hårt arbete och massa slit.
På tisdag hoppas vi på att kunna få nycklarna till
lokalen, då ska jag ta massa bilder så att ni får följa med på projekt:
Café Con Amor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0