Flugfä.

Nu har jag varit ute på min lilla fjälltur.
Det var en härlig tur, lagom varmt och lagom molnigt.
Alltså perfekt väder att antränga sig i.
Som vanligt så gick jag uppför och sprang nedför.

Nedförsturen gick bra, jag hade nog med energi, kom in i andra andningen,
andades djupa lugna andetag, långt ner i magen.
Rätt som det är så springer jag in i en svärm med flugor och plötsligt
så känner jag att det surrar i i halsen, långt ner i halsen, jag hostar,
ulkar, spottar och fräser, ett tag trodde jag att det var dags att kräkas.
Turisterna runt omkring mig har följt mitt drama, fast dom vet ju inte att jag
har satt en fluga i halsen, dom tror att jag håller på att dö.
Vänligt men bestämt så försöker jag förklara för gamlingarna att det finns
inget att se, fast dom verkade varken vilja eller kunna förstå.
Jag spang snabbt vidare, ulkandes och spottandes.

Så folkens, det var min fartfyllda morgon.
Hoppas er har varit bra eller bättre.

Nu lägger jag upp lite bilder från söndagen då jag var i Stavanger.




Fick en känsla av Polenfärjan när jag passerade hotellets korridorer.




We like...




Mitt framtida kök!




Så fint så fint.






Vill ha allt krafs, bums!




Gamla bydelen i Stavanger, 170 vita trähus.




Less is more: 1




Less is more: 2




Dom har fattat grejen här i Stavanger, livet blir lite roligare men färg.




Mysig uteservering: 1




Mysig uteservering: 2




Mysig uteservering: 3












Kärlek vid första ögonkastet.
Hittade den här lilla krabaten i ett skyltfönster. Vi såg på varandra och båda
förstod, det var kärlek.
Tyvärr så var butiken stängd och jag kunde inte gärna
göra en "smash and grab".
Vad jag vet så sitter han där än idag och väntar på mig...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0