Att sakna och sakna...

Ja, som jag sagt förut så är min tid här i Bergen snart slut.
Min tid har uteslutits ägnats åt
1: jobb
2: träning
3: sömn
4: turistande
(någolunda ordning)

Jag har varit en duktig tjej, ingen bus, inga onödiga fyllor eller trams.
Kanske inte ni är det men JAG är imponerad!
Oj, vad jag har varit duktig, vill bara träna och äta bra....och dricka lite vin...såklart!
Under snart en månads tid har jag inte sett på tv eller lyssnat på radio,
ok jag har lyssnat på P3 Tracks, men de har ju uppehåll under sommaren.
Det har verkligen varit en frihet.

Frihet är mitt andra namn, jag älskar frihet.
Att kunna resa, röra och möta andra människor är underbart.
Ibland räcker det med bara ett par minuter att lära känna någon, prata och
sedan skiljas åt.

Jag kommer sakna faktumet att kunna gå upp på morgonen och besöka fjällen,
andas in kall, klar luft i djupa andetag.
Jag kommer sakna att bo vid havet, jag kommer att sakna att SE havet.
Jag har blivit lite fäst vid Bergen, denna lilla by åtrår mig.

Det jag saknar därhemma är min lägenhet, självklart min söte sambo, squashen, fotbollen och...ja vad mer?
Jodå, dom vänner som finns där för mig.

Avsked är alltid jobbiga, just därför ignorerar vi dom.

Ha en skön kväll i solnedgången.
 
Vi ses snart.







2106


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0