Stressiga söndagar som övergår till lata söndagar.

 

Vissa dagar är lite mer speciella än andra dagar. Idag fick jag en överraskning som hette duga på jobbet. Min lilla söta, gulliga och otroligt bortskämda lillasyster Linn kom och överraskade mig!

Hon och hennes pojkvän hade tagit sig från Karlskrona till Göteborg under gårdagen för att gå på Lisebergs julmarknad och för att hälsa på mig.  Åh, det var en sån enegikick att få pussa, krama och nypa henne i kinderna. Det är tyvärr aldeles för sällan jag får träffa mina nära och kära då jag valt att bo långt ifrån dom.

Idag har det varit julmarknad i Haga, julmarknad betyder folk och folk betyder business. Jag har hängt upp massa fina lappar i Haga om vårt ställe.

 


Skit i Haga! Hörrö folkens, dit ska ni istället!

Jag och Johanna har även byggt ett pepparkakshus. Ja, det var väl mest Johanna, min estetiska ådra är begränsad. Vi gav oss fan på att vi skulle ha gatans grymmaste pepparkakshus vilket inte var så svårt att överträffa eftersom varken pizzabagaren eller guldsmeden brevid har något hus i huvud taget. Vi är mycket nöjda, vad tycker ni?


Tomten blev iallafall glad över ett hus.


En smula hysteriskt men en stor favorit bland barnen.

Kristoffer har jobbat hos oss idag. Eller jobbat och jobbat. Han var med oss på morgonen, drack kaffe och åt frukost, sedan tog vi och skickade bort honom till biblioteket där han kunde studera istället, efter några timmar kom han tillbaka och lagade sig lunch, tog rast, drack ytterligare mer kaffe och gick sedan bort till bibblan igen. Efter ytterligare en tid kom han tillbaka för att dricka ännu mer kaffe.
Jag tror nog att vi ska ta bort Kristoffers privilegie att få äta och dricka gratis hos oss.


En av Kristoffers många raster.

Kristoffer med sin brorson Leon. Visst ser man likheterna?

Nu kära vänner blir det en lat söndag i soffan. Det är jag värd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0