Morgonmys alena.

Idag sitter jag här i skummet själv och myser,  tv-n är avstängd och inga ljus är tända. Det är tyst och lite tomt utam min man.
För exakt 1 år sedan hade jag lämnat Köpenhamn bakom mig och bodde tillfälligt i Oslo för ett par veckor för att hjälpa till jobbmässigt där. Som så många gånger förr fick jag bo hos min gamla chefs lillebrorsa och hans fina flickvän. Det var en fröjd. Vi brukade laga goda middagar, dricka lite för mycket rödvin och röka några ciggaretter för mycket och prata strunt om kvällarna. Det var en härlig tid och lyckan över att snart få åka hem till Sverige var alltid total.

Nu är jag i Sverige. Detta året blir det ingen lång resa hem men jag är pirrig över att få åka hem. Jag har inte varit hemma sedan i påskas och då höll jag mig hos familjen, så det är helt enkelt 1 år sedan jag fick se mina vänner.

Förresten, på tal om något helt annat. Snön har kommit till Göteborg, äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0