Göteborgsoperan.

Vem skulle inte vilja få biljetter till en operabalett i 26-årspresent? Så tänkte jag och sedan gjorde jag.

Kristoffer jublade inte, vilket jag inte heller hade förväntat mig eftersom jag tydligen hade dubbelbokat med en (mindre viktig) Chelseamatch som gick på tv:n.

Nu har vi iallafall varit där och det var SÅ MÄKTIGT!
Opera kan vara tråkigt, balett kan också vara tråkigt, symfoniorkester är dock sällan tråkigt. Tillsammans utgjorde trion en perfekt föreställning för nybörjare. Den mäktiga musiken, operasångarnas kraftiga men samtidigt låga röster och dansarnas muskulösa och graciösa kroppar.
Det kommer bli fler föreställningar.

Grejen är den att man ska passa på. Jag bor ändå i en storstad där det hela tiden finns massa konserter och annan underhållning. När jag bodde i Oslo så hade jag som regel ett stenkast till Oslo Spektrum, inte en enda gång såg jag konsert där. Så himla dåligt. Man måste passa på att njuta, det måste man.
Seså, passa på att njut.


Jobba, hem byta kläder och sedan iväg. Därav allt huller om buller.


Underbara man.

'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0