Bonnasnytning.

Som ni alla vet vid det här laget så är jag ute och springer några gånger i veckan. När det är lite extra kallt så brukar jag bli snorig i näsan efter några kilometrar, jag antar att dom flesta blir det. Eftersom jag inte gillar att ha snor som rinner ner i munnen som på en 3-åring så brukar jag dra en bonnasnytning. För er som inte är bönner så ska jag förklara lite snabbt. Man tar ett pekfinger på valfri hand och placerar den på näsvingen som ska täppas till. Tryck ganska hårt så att det inte sker en olycka. Ta sedan i för kung och fosterland och blås snabbt ut luft i den näsborre som är fri och  dra sedan lika blixtsnabbt in igen. Förhoppningsvis så kommer det irriterande snoret ut och det ska inte heller komma något snor på varken kind eller klädsel.

För en stund sedan gick jag hem från jobbet, efter någon kilometer blev jag snorig och i rena farten så gör jag en bonnasnytning, jag har alltså varken träningskläder eller joggingskor på mig. 5 meter framför mig går en man i motsatt riktning.
Jag svär inombords och lovar mig själv dyrt och heligt att bonnasnytningar hädanefter hör hemma ute i skogen när jag joggar och ingen annan stans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0