Bastu!

Jag var färdig på jobbet lite över 20:00 idag, som vanligt gick jag hem i raskt tempo. Jag bor 2,5 kilometer från jobbet, uppe på ett berg, alltså 2 kilometers uppförsbacke. Det finns flera vägar hem, idag valde jag den kortaste och brantaste, bra träning för lår och rumpa. När jag kommit upp för backen var jag härligt varm och lite svettig. När jag väl öppnar dörren till min oas, min efterlängtade lägenhet så är det som att springa in i en vägg. Det är så otroligt varmt!
Äckligt, kladdigt och svettigt.
I soffan sitter Kristoffer bar överkropp och undrar varför jag beter mig som en hytsterisk terrier.
Jag försöker skruva ner våra gamla element men det går inte, jag bänder, trixar och ber en bön men skiten har rostat fast och vägrar ge med sig.

Tidigare under dagen så har det visst skett någon renovering i huset, detta verkar dock ha påverkat regleringen av värme i elementen.

Det kommer att bli en lång natt. För er som inte känner min man så kan jag informera om att det finns INGEN som svettas så mycket som honom under natten. Karlen är så varmblodad att både lakan och täcke blir blött. Till saken är att vi delar täcke. Wehej!
Märkligt nog så svettas han noll under dagarna, inte ens efter ett tufft pass på Squashbanan, antar att han tar ut det under natten, på mig....



Min varmblodiga man, bar överkropp är obligatoriskt här hemma. Jag klagar dock inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0