Tar åldern ut sin rätt?

Kom hem för en liten stund sedan.
Har ägnat eftermiddagen åt att riva väggar, spackla, måla och svära.
Jodå, nu är vi igång med lokalen.
Det är sanslöst att se förändringarna som hela tiden sker.

Jag har bekantat mig med grannen som har en korvkiosk över gatan,
vi klickade över en korv med mos.
Numera är jag alltid välkommen över om det skulle vara några problem.
=)
Tyvärr så glömde jag kameran idag så det blir inga bilder på vår skatt.
Imorgon ska jag dit igen och då lovar jag att ta lite bilder.

Att lämna Oslo i fredags var vemodigt.
Det var trist att lämna rummet och den härliga sängen.
Det var trist med vetskapen om att inte bli behandlad som en prinsessa varje dag vid frukosten,
eller, jag tar tillbaka det där.
Min sambo behandlar alltid mig som en prinsessa....
ja, förutom när han tittar på fotboll eller är borta.
Det blev kramar till höger och vänster bland personalen,
antar att de flesta gäster knappast stannar i 2 veckor.

Det var trist att lämna jobbet där uppe i Oslo,
det är en lättnat eftersom det är tungt och sjukt stressigt men jag kommer att sakna min chef,
han är den bästa chef man kan ha.
Han visar sin uppskattning genom generös lön, bra boende och förmånliga gåvor och jag ger min genom att jobba arslet av mig och ge 100% utan att gnälla när jag väl är på plats.

Nu var det väl ändå sista gången som jag jobbade där.
Chefen har dock lovat att komma ner och kolla in mitt och Johannas lilla café.

Nu kom jag ut på massa sidospår.
Det som jag skulle komma fram till var ju att jag knappast ska korka upp vinet idag,
det får bli myspys i soffan och hämtmat från världens bästa pastarestaurang Pastahaus.
Om ni är i Göteborg, gå genast dit. God pasta, grymma portioner och bra priser.

Jag har ballat ur fullständigt när det gäller min diet, jag äter vetemjöl och socker som en gris.
Jag kommer att svälla upp och börja grymta snart om jag fortsätter så här.
Imorgon ska jag ta tag i det...då ska jag ut och springa och bli bra igen.
Jag lovar...men idag...då frossar vi som om det inte fanns en morgondag.

Ha en skön kväll kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0