Å hem för att packa upp

NU är vi hemma igen efter en härlig och spontan bilsemester längs Sveriges västkust och lite därtill.
Jag är ledsen för dåligt uppdaterande men det var lite svårt att hitta en dator på sina ställen.
Jag hoppas att du förlåter mig Emelie. ;=)

I måndags så tog jag, Kristoffer, vår vän Erik samt hans nya donna Katten och packade bilen full med diverse
prylar.
Det vill säga lite partykläder, lite smink, lite stormkök, lite konserver, lite tält osv.
Ni fattar grejen, lite av vart och inga större planer.

Vi valde tillslut att börja resan upp till Hunnebostrand, en trevligt litet samhälle på Sveriges västkust där pojkar med segelbåt (alltså pappas) brukar åka och skvätta champagne på varandra.
Vi bodde tacksamt hemma hos en bekant till Katten, tack, tack, tack Emelie.
Väl i Hunnebostrand så gick vi på Måndagsklubben, det var otroligt bra drag och
 det var längesedan jag dansade så att svetten rann all over me.




Höger, vänster, vänster, höger.




Albin, lite för besatt av bollar för sitt eget bästa.




Laddar inför vad som komma skall.




Den sedvanliga tapasen som vi så gärna dukar upp med.




Till detta hinkade vi Brut från Ungern.


På tisdagen, dagen efter vårt partaj så tog vi färjan över till Malmön, vädret var muligt men det regnade iallafall inte.
Vi strosade mest runt och hade det gött, njöt av semestern helt enkelt.
Efter att ha nyktrat till framåt kvällen så tog vi och åkte till Kattens sommarstuga vid Vänern, det var inte fym skam.
Vädret hade klarnat upp och vi hade underbar utsikt över sjön.
Vi grillade och prata långt in på natten.


Malmön, säkert jättefint om solen tittat fram.




Malmön



Malmön.







Kattens sommarställe vid Vänern.



Njuter till max.







Vem hade kunnat ana att det skulle vara så här fint vid Vänern???




Teddy i egen hög person, trevlig liten krabat.



På onsdagen bestämde vi oss för åka en bit längre norröver till en sjö som heter Laxsjön,
här hyrde vi kanot och packade om för en natt ute i skogen.
Jag älskar att vara ute i naturen och blev föga ivrig när jag äntligen fick paddla igen.




Redo att sticka ut.




Vätskepaus med jämna mellanrum är viktiga.








Kvällsdopp är aldrig fel, jag fegade dock ur.




Strålande sol, öppen eld, sjöutsikt, biffar på grillen och rödvin, vad mer kan
man egentligen önska sig???




Alternativ middag i det gröna, allt funkar om man bara vill.








Idag torsdag så vaknade jag av det här:







Det var vinstilla och strålande solsken, gårdagens myggbett och sömnbrist försvann som i ett nafs.
Vi spenderade halva dagen ute på sjön, latade och solade oss.
När vi väl kom iland så packade vi bilen och susade ner till Göteborg igen.
Jag fattar inte varför tiden ska gå så fort när man har roligt.




Lata dagar, njuta, njuta.




Erik och Katten paddlade på.




Svalka fossingarna.









Premiärdoppet, jodå det är sant. Då badar jag inte ens i havet, illa.




Ok, riktigt så illa är det inte,jag badade trots allt i Bergen när jag var där
i juni.



Nu sitter jag här hemma i min kära soffa. Träningsvärken börjar komma, misstänker att hela överkroppen
kommer att protestera imorgon.
Imorgon, ja då sticker vi igen.
Då bär det av till de småländska skogarna, jag ska vara serveringsansvarig på ett bröllop till en bekant.
På söndag kommer jag hem igen, sen SKA JAG HÅLLA MIG HEMMA.
Jag lovar....att försöka iallafall. ;=)

Kommentarer
Postat av: carin

hej pärlan. Du kanske ska röra dig hemåt min trakter. Annars vad säger du om att träffas i malmö 4 september? Ha det bäst gumman va rädd om dig, hälsa chris

2009-08-06 @ 20:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0